Väsinud tomatitest.



Meie kasvuhoone näitab tõsiseid väsimuse märke. Kurkide lehed hakkavad vaikselt kollaseks tõmbuma ja kuna minu elevus tomatite ja kurkide osas on ka juba raugenud, siis paistab meie kasvuhoones suht nukker pilt ülekasvanud kurkidest ja närtsinud taimedest.

Aga postitus pidi olema ju tomatitest.... No sisuliselt on tomatite peenar sama nukker nagu kurkide peenar. Usun, et saaki saab veel mõnda aega ikka koristada, aga põnevus hakkab kaduma ja et seda kuidagi hooaja lõpuni ikkagi üleval hoida, siis mõtlesin tomateid ka sügavkülmutada. Praegu on meil veel sügavkülmas väheke ruumi. Nii, et pistan järjest kõik valminud tomatid hoopis sinna. Kui tekib tuju mingeid hoidiseid veel valmistada või isegi tomatikastet keeta, siis saab sealt järjest just nii palju võtta, kui vaja. Kui sügavkülma koguneb aga selline kogus tomateid, et ma saan terve suure potitäie korraga keema panna, siis saab veel tomatikastet ka keldrisse panemiseks keeta.

Nipp tomatite sügavkülmutamisest tuli jällegi internetist. Täpsemalt Roots and Refuge Farm Youtube kanalilt https://youtu.be/JsPLxlfp4RI?t=270
Seal täpsemalt küll ei selgitata, et kuidas sügavkülmutada - ainult nii palju, et sügavkülmast võttes peaks tomatid sooja vette sulama panema ja siis saab neil väga kergelt ka naha maha. Olen leidnud ka selliseid soovitusi, kus peaks tomatid tükeldama ja seemned eraldama... Kui ma sellise töö juba ette peaks võtma, siis oleks lihtsam samas see segu juba ka potti keerata ning purki pista. Mina püüan selle hooajalõpu tomatiga lihtsamalt läbi ajada ja pistan puhtaks pestud tomatid tervetena sügavkülma. Katsetame ära, kuidas see töötab ja kas järgmiseks aastaks peaks suurema sügavkülma juurde muretsema, et ma kogu tavaari, mis meil suvel aiast tuleb, saaks ära külmutada 😃 Sel aastal teen katseid värskete kanamunade, suvikõrvitsa ja tomatiga....

Huvitav, et mul suvikõrvitsaväsimust veel pole tekkinud 😁

Kommentaarid