Mesilaste sügisene toitmine.

See suvi on olnud väga palav ja kuiv. Mulle tundub, et meie piirkond sai eriti põuast kannatada. Juuni lõpus võtsin ühelt tarult kõige ülemise kasti meega ära ja nüüd on vaja neid usinasti suhkrulahusega toetada. 


Mulle tundus, et tarus olevad kärjed juba kõlisesid. Juuli alguses visati tarust lesedki välja. Kui ülemine kast oli muidu leskesid täis, siis ühel heal päeval (8. juulil) oli seal vaid väike arv töömesilasi.


Nii, et 22. augustil panin kahele tarule, mis meil praegu on, suhkrulahuse peale. A tegi mulle vineerist vaheplaadi, millele tühja kasti tõstsin ja siirup läks ülemisse kasti. Tegin metallist kaantesse väikesed augud ja keerasin purgid liistude peale kummuli.


Olin suhkrulahuse tegemisega mingil hetkel pisut hädas. Lahuse jahtudes ladestus poti põhja ja servadele õhuke suhkru kiht. Tegin lahuse 2 kg suhkrut kahele liitrile veele. Lõpuks sain FB Mesindushuviliste grupist abi ja nii palju targemaks, et lahus on ühel hetkel lihtsalt küllastunud ja suhkur enam ei lahustugi. Parim variant on ühele liitrile 1,8 kg suhkrut lisada. Nii on mul nüüd suhkur kenasti lahustunud ja muret kristalliseerumisega enam pole 😊 Videos olev lahus on tehtud mahesuhkrust, mis on kergelt pruunikas. Nii, et ma pole seda suhkrut mingil moel ise töödelnud. Lasen lahuse valmistamisel lihtsalt vee keema, võtan poti tulelt ja segan suhkru sisse.

Mingil põhjusel on minu rahulikud mesilased nüüd, söötmise ajal, kuidagi tõredaks muutunud. Ühel hetkel ründas ülemisest kastist hunnik mesilasi välja, kui purki paika tahtsin panna. Nüüd siis panen ennast korralikut riidesse ennem, kui tarude kallale lähen.

Kommentaarid