Kanadele idandatud vilja.

Sel suvel olen olnud vilja idandamiseks liiga laisk ja päris pikalt viskasin kanadele vilja kuivalt (leotamata ja idandamata) ette. Väga kahju 😉

Nüüd olen ennast jällegi kokku võtnud ja kui ma päris idandamiseni ei jõua, siis saavad nad vähemalt 24 tundi leotatud vilja ikka.


Seda, milleks vilja ja tegelikult seemneid (sh pähkleid) üldse peaks leotama saab lugeda siit: http://toitumistarkus.ee/miks-on-oluline-pahkleid-ja-seemneid-leotada/ ja siit: https://www.westonaprice.org/health-topics/vegetarianism-and-plant-foods/living-with-phytic-acid/

Igal juhul on see (leotamine) väga oluline. Märksõnadeks on fütiinhape, mineraalide vaegus, osteoporoos jms. See on väga põnev teema edasi uurimiseks!


Meie 12 kana saavad praegu mahedat nisu, otra ja kaera 😊

Iseenda ja oma pere suhtes ma nii tubli praegu kahjuks pole.... Sööme poest ostetud leiba - kuigi see on mahe ja valmistatud kääritatud juuretisest, siis kardan, et seda taigent ennem küpsetamist siiski ei "leotata". Ise leiba valmistades jätsin ma taigna üle öö seisma, et jahus olev fütiinhape ennem küpsetamist laguneks. Vaja ennast ikka jälle kätte võtta ja ise leiba küpsetama hakata 😊


Kommentaarid