Saak ootamatult kartulipõllult.



Vau... selg on ikka mega valus. Sellises sundasendis pole ammu pidanud olema. Raske töö see saagikoristus, vau...
Alustasin sellisest segadusest.


Kui praeguse postituse lugejad pole eelmist postitust ootamatu kartulipõllu kohta lugenud, siis lühidalt... Sel aastal ehitasime me siia ainult puiduhakkega peenra. Kartul, mis kasvama hakkas, oli jäänud maha eelmisest aastast. Aga detailsemalt saab selle kohta lugeda varasemast postitusest 😉

Kuna taimed hakkasid juba kergelt koledaks minema (lehtedele ja vartele tekkisid pruunikasmustad laigud) ja ilm oli välitöödeks ideaalne, siis võtsin kartuli nüüd ülesse.

Kartul kasvas enamasti mulla peal puiduhakke ja heina vahel, mistõttu olid mugulad enam-vähem puhtad ja koristada oli suht lihtne, kui seda küürutamist mitte arvestada. Järgmisel aastal peab vist mingeid harjutusi ennem kartulivõttu tegema. Seljavalule lisaks kadus mul varvastes ka tunnetus ära. Päris karm. Vaja ennast ikka vormis hoida, et sellised tööd tulevikus üle jõu ei käiks 😂

Peenar sai igal juhul kartulist puhastatud. Väheke rohimise tööd ikka jäi.


Internetist leiab põnevaid videosid "Back to Eden" kohta. Ühest selle "sarja" videotest sain idee kartul sügisel maha panna - siis kui kartuli ülesse võtad, siis paned samasse kohta järgmiseks aastaks kõige suurema kartuli kohe maha. Nuh.... ma eelmisel aastal isegi proovisin seda teha ja... sellest ei tulnud midagi välja 😃

Ma panin vist 5 suurt kartulit maha, aga ülesse tuli selle koha peal ainult üks õnnetu kartuli vars. Kuigi meil ikka hakkab kartulitaimi kasvama ka eelmisel aastal mahajäänud kartulitest, siis see, mis kasvama läheb, on vist ikkagi liiga juhuslik, et selle peale lootma jääda. Ega meie selle aasta "ootamatu kartulipõllu" taimede tihedus ka ei vasta ju sellele, mis meil tegelikult eelmisest aastast maha jäi... või... äkki ikkagi vastab, sest paljud kartulid eelmisel aastal olid näriliste poolt ära söödud. Hmmm.... no mine sa võta kinni. Sel aastal ma ikkagi oma suurimaid kartulaid maha panema ei hakka. Jätan selle töö siiski kevadesse. Ja selle idee, et suure saagi saamiseks tuleks maha panna siiski kõige suuremad kartulid, sain ka sellest "Back to Eden" sarjast. See on nagu küüslaugu puhulgi. Täna ma seda kinnitada veel ei saa, sest mina olen tänaseni kartulit maha pannud vaid ostetud seemnest ja need seemnekartulid pole kõige suuremad. Püüan siis järgmiseks aastaks kõige suuremad kartulid seemneks hoida. Põnev-põnev....

Sel aastal sain ootamatult kartulipõllult sellise saagi. Olen rahul 😊


Kommentaarid