Oma kanamunad.

Tuleb välja, et me oleme uhked kanapidajad juba üle nelja aasta. Otsisin selle postituse jaoks esimesi kanade pilte ja vaatasin, et need on tehtud 2014. aasta aprillis.... vau - juba 4 aastat.

 
Esimene kanakuut oli ka uhke, väga rustik :D, töökoja vana katuse laudadest. See oligi mõeldud suviseks kasutuseks. Talveks ehitas A kanadele soojustatud kuudi, mida me tänaseni talviti kasutame. Kuut käib kasvuhoone kõrvale ja kanad saavad talvel kasvuhoones siblida.

Munakanad, teadagi, munevad mune ja mingil perioodil aastas tekib mune enam, kui meie pere neid ära jõuab kasutada. kõige esimesel aastal, kui kanade "tootlikkus" oli kõige kõrgem, ei osanud ma nende munadega midagi muud teha, kui kõik tuttavad, sõbrad ja sugulased said meie juurest minnes ka mune kaasa. Mingil hetkel ma isegi pressisin mune mõnele heale naabrile.... Siis tuli järgmine aasta ja kanad enam ei munenud nii intensiivselt ja siis saabus talv.... hmmm.... ja kanad ei munenud enam üldse.... Mina kanadele kunstlikku valgust ei anna. Meil peavad kanad loodusliku valgusega hakkama saama ja see aeg aastast võiks olla meie kanadele ka omamoodi puhkeperioodiks.

Nii, et nüüd olen ma juba nii palju kogenum, et sel suvel olen ma kõik munad, mida me ise ära ei jõua tarvitada, sügavkülma pannud. Klopin 6 muna kergelt läbi ja karbiga sügavkülma. Ma pole veel sügavkülmast neid mune kasutamiseks välja võtnud, aga internetist teiste kogemusi lugedes olen suht kindel, et need on ülesse sulades kenasti kasutuskõlbulikud ja talvel, kui need vähesed kanamunad, mis me saame on suht haleda munakollasega, siis suvised munad sügavkülmast võttes on ikka erekollased... mmmmm....

 
Ma olen juba algusest peale tegelikult olnud kindel, et ma müüa midagi ei tahaks - vähemalt praegu, kui meil on ainult 11 kana ja kukk - see on umbes selline kari, mis aasta peale võiks meie oma pere munade vajaduse rahuldada. Sellele leidsin YouTube videoid vaadates ka mõnusa kinnituse. Siin on üks hästi vahva video selle kohta, kuidas rohkem mune toiduks tarvitada ja natuke filosoofilist mõttearendust sellest, miks väikese karja puhul pole mõtet mune müüa vaid need peaks ise ära kasutama :)

https://www.youtube.com/watch?v=5y-5qzOH9ts

Nii ma siis püüan ka endast parima anda, et seda kõike, mis me ise siin kasvatame võimalikult hästi ära kasutada. Mõni päev olen ma enda üle nii uhke, et kananahk tuleb ihule. Päriselt!!!

Kui ma saan lihtsalt oma aiast kõik õhtusöögiks vajaliku, siis minu meelest enam paremaks minna ei saa. Selle pajaroa sisse läks oma kanafilee, suvikõrvits, küüslauk, muna, sool ja pipar. Poest on ainult sool ja pipar - kõik teised "ained" on oma kasvatatud. NII LAHE 😆


Suvikõrvitsast tuleb ka eraldi postitus teha - sel aastal ajab meil suvikõrvitsat ka üle ja ma olen selle üle väga-väga rõõmus.

Kommentaarid