Suvikõrvits on sel suvel meie põhitoit.

Ma olen küll igal aastal (juba 4 aastat 😉) suvikõrvitsat kasvatanud, aga alles sel aastal olen ma selle köögivilja eest mega tänulik, sest need 7 taime, mis ma kevadel istutasin on meile kõvasti vilju andnud. Ja neid tuleb ikka veel ja veel.



Sel aastal istutasin suvikõrvitsa pooleldi kõdunenud komposti hunnikusse. See hunnik koosneb peamiselt eelmise aasta sügislehtedest ja küülikute allapanust. Korra kevadel tõstsin seda massi ka ümber. Istutasin siis rohelist ja kollast suvikõrvitsat. Sel aastal jõudsin lõpuks ka järeldusele, et kollast vist enam maha ei pane, Roheline on ikka üle kõige - viljad on kuidagi krõmpsumad (kui nii võib seda kirjeldada). Kollased on pehmemad ja lõpuks on viljad ikka pooleldi rohelised... äkki sellest, et rohelised suvikõrvitsad kollastele liiga lähedal asuvad... ei tea.

Igal juhul olen sel aastal meie saagiga väga rahul - seda on jagunud nii meile kui ka kanadele. Nüüd, kui suvikõrvitsat juba nii palju tuleb, et kohe ära ei jõua kasutada, olen vilju riivinud ja sügavkülma pannud.


Vajutan kilesse pandud suvikõrvitsa nii õhukeseks lapikuks, kui kannatab ja panen külma. Nii võiks teoorias see pakk kiiremini ülesse sulada. See on mul esimene kord selliselt suvikõrvitsat säilitada nii, et saab näha kuidas neid talvel kasutada saab 😊. Lihtsalt riivin toore suvikõrvitsa ja pakin kilekotti ja sügavkülma. Kui see nii lihtne on, siis on ju patt mitte proovida, eks....

Suvikõrvitsat olen ma sel suvel lisanud pajaroogadesse, soolastesse pirukatesse, keeksidesse ja lihtsalt küüslauguga praadinud.

Minu lemmik on soolane pirukas suvikõrvitsaga. Retsepti leidsin siit: https://perenaine.ee/juustune-pirukas-varske-spinatiga/#.W5oQ_M4zbIU
Mina olen seda kohandanud selliselt:

Taigen:
- 100 g võid;
- 50 g riivitud juustu;
- 160 g nisujahu.

Täidis:
- 1 keskmine (ca 450 g) suvikõrvits;
- 200 g Feta juustu;
- 100 g riivitud juustu:
- 2 dl piima;
- 3 muna.

Põhiline on see, et ma teen piruka just nendest materjalidest, mis mul kodus olemas on. Kui meil on koort, siis ma kasutan kindlasti piima asemel koort, sest sellisel juhul on pirukas lihtsalt nii palju parem (nii palju on siis väga subjektiivne mõõde, eks 😁).

Valmistamise juhendit võiks suures plaanis perenaine.ee lehelt vaadata, aga minu väikesed erinevused on sellised, et taignasse lisan ma riivitud või. Riivin jämeda riiviga - nii saab või kiiremini jahu hulka lisada ilma seda väga oma soojade käte vahe mudimata. Kui taigen on pirukavormis sügavkülma ootele pandud, siis riivin jämeda riiviga suvikõrvitsa ja lisan sellele paar näpuotsa täit soola. Segan läbi ja jätan vähekeseks seisma. Võtan taigna sügavkülmast välja ja panen ahju eelküpsema. Nüüd pudistan Feta kaussi ja segan riivitud juustuga. Vaatan, kui suvikõrvitsast on juba vett parasjagu (see, mida tähendab parasjagu, selgub ka aja ja kogemusega) välja juba tulnud, siis pigistan sõelal suvikõrvitsa nii kuivaks kui saan ja segan juustudega kokku.

Kui taigen on ahjus 10 min küpsenud, siis pudistan valmis segu vormi ja valan muna-piima seguga üle ja voila ahju pirukas läheb - 180 kraadi ja 30-40 minutit.

Suvikõrvits jääb pirukas veidi krõmps, aga mulle nii meeldibki. Nooremale tütrele see just ei sobi ja kui väga vaja oleks, siis võib ju seda suvikõrvitsat ennem väheke pannil võis praadida, aga meil pole seda väga vaja....


Nii hea


Teine suur lemmik on sidruni-suvikõrvitsakeeks, mille retsepti leiab siit: https://nami-nami.ee/retsept/10363/sidruni_suvikorvitsakeeks

See viib ka keele alla. Kuigi ma olen seda pilti juba varasemas postituses kasutanud, siis küll küllale liiga ei tee, eks 😊



Kommentaarid

  1. Imetlusväärne info, peab järgi proovima. :)

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Proovi kindlasti ja anna siis ikka teada, kuidas läks, eks ;)

      Kustuta

Postita kommentaar