Australorp tibud.

Eile käisin tibusid toomas. Kuigi eelmisel aastal oli meie oma kana nii tubli, et haudus isegi kaks korda suve jooksul. Kevadel oli tal all australorpi haudemunad, millest lõpuks koorus 6 kukke ja 1 kana. Augustis (oli vist nii) haudus ta juba oma kanade mune ja täna on meil sellest satsist 3 tublit munejat. Mulle meeldiks väga, kui meie oma kanad hauduks ja tekib selline mõnus suletud ring. Ok päris suletud ei saa see olla, sest kukke peab ikka verevärskenduseks vahetama, aga kana all kasvanud tibudega on minul ikka kordades lihtsam ja ma usun, et tibud/kanad on ka vastupidavamad ja tervemad. See pole siis mingi ekspertarvamus - see on midagi, mida ma tahan uskuda ;)

Tagasi algusesse siis - eile saabusid meile 15 australorp tibu.


Kuigi ma olen siin veeretanud mõtet ka ristandite karjast, meeldivad mulle ikkagi need suht suured mustad kanad. Meie praegune australorp kukk on ka minu silmale mega ilus ja suur, mis paneb mind muidugi muretsema, et ta on meie praegustele kanadele tõenäoliselt liiga suur. Välja teda aga vahetada ei saa, sest tema on meie esimese põlvkonna australorpide alus ;) - pole praeguste tibudega suguluses.

Tervisest rääkides - miks mulle hullult meeldiks tibusid kana all hoida - olengi praeguste tibude pärast juba mures. Ei tea, kas said koju tuues tuult või milles asi, aga mõned tibud turtsuvad kahtlaselt :( Otsisin siis mälusopist ja "arhiivist" turgutuseks "magic water" retsepti. Selle leiab siit: http://abundantpermaculture.com/getting-started-with-chickens-the-ultimate-guide/ ja see on "natural boost" all.

Lisaks on hea vaadata ka seda videot: https://www.youtube.com/watch?v=RNE0S96q0Z4

Kirjutan siin seda lugu ja kuulen tibu turtsumist, mis teeb hullult murelikuks :( Väljas paistab päike - vaja kiirelt õue minna ja loota, et mee, õunasiidri ja küüslaugu jook teeb imesid või vähemalt annab jõudu sellega, mis seda turtsumist põhjustab, tibu organismil võidelda :)

Ah jaa - minust on mingi metslindude friik saanud :P Püüan silmad lahti õues ringi käia. Meie hoovis on mitmeid linde, keda ma pole veel suutnud tuvastada - samas ei peaks see väga keeruline olema... Lisaks pakuvad mulle põnevust linnupesad - nagu kaheaastasele. Olen ausõna väga ettevaatlik ja püüan linde mitte segada. Olen meie aias kaks pesa avastanud. Ühes oli 3 pisikest muna ja nüüd istub lind juba pesal, mistõttu ma ei unistagi sellele pesale enam läheneda. Teine pesa on õnneks või lindudele ehk õnnetuseks aida ülemise ukse kõrval ja ma käin iga päev sealt heina võtmas. Eile avastasin, et talvega väga rääma jäänud pesa oli kenasti vormi seatud. Ma sellesse pessa ei näe kuna see on nii kõrgel räästa all ja seal pole sissepiilumiseks piisavalt ruumi. Samas on ruumi nii palju, et pesa sisemusest saab telefoniga pilti teha. Eile oli veel pesa tühi. Täna aga oli juba muna sees - nii äge. Usun, et minu uudishimu on ka selle pesa puhul rahuldatud :P ja ma enam nii lähedale ei roni.



Pilt on küll mega kehva, aga tõestuseks kõlbab küll :D

Kommentaarid