Täna teeme võid.

Ok, tegelikult tegin ma siiski eile võid, aga "Täna teeme võid" kõlab palju paremini :D

Alustame siis päris algusest ;) Ühel ilusal päeval astus meie hoovi noor naine ja näitas mulle kätte augu kust saab maailma parimat kodust toorpiima. TÕSISELT!!!! See piim on niiii hea. See lõhnab nagu piim ja maitseb isegi paremini, kui ma seni harjunud olen. Varem "hangitud" :D maapiim oli kuidagi imeliku lõhnaga. Aru ma ei saanud küll miks, aga maapiim on ju hea ja nii ma siis tegin sellest varasemast jogurtit ja muud sarnast, aga lihtsalt jooma see ei kutsunud :( See uus "auk" :P aga pakub maailma parimat piima - uskuge mind.

Nii ma siis olen võtnud suure põnevusega ette kohupiima ja või tegemise. Või valmistamise kohta leiab igasuguseid vahvaid videoid. Kõik näitavad kuidas koor vahtu lüüa ja siis veel pisut oodata kuni mikser loperdama hakkab - siis veel pisut oodata kuni või enam-vähem suuremasse tükki koondub. Siis valad peti (või piim - see vedelik, mis võist eraldub) ühte nõusse ja või teise.


Või on vaja mitu korda küma veega läbi mudida, et pett kenasti võist välja saada. Nii peaks või kauem säilima. No vot mul selle säilivsega oli ikka suur probleem. Tõsi - seda kodust võid ei peaks nii ehk naa terve päeva laua peal hoidma, aga mul ikka rääsus see omavalmistatud või liiga kiiresti. Nii ma siis loobusin mõneks ajaks või tegemisest - kuidagi kahju oli sellest vaevast (eks ta ikka nõuab tsipake aega - see või tegemine) ja siis kuidagi liiga kiiresti oli vaja see kanadele või koerale sööta, sest endale enam ei maitsenud. Kaebasin oma muret emale - nagu ikka emad kannatavad kõike :D Tuli välja, et neil kodus olevat võid vormi pressitud, et kogu vedelik sellest kätte saada. Neil olidki spets vormid või tarbeks. Heureka!!! Mul küll spets või vormi pole, aga ma saan ju ka võid nõu sees pressida - ah ....

Nii ma siis vajutan loputatud või plastikust topsi. Panen topsi võiga külmikusse tahenema ja käin seda terve päeva jooksul (kui jälle meelde tuleb) lusikaga pressimas (maseerimas, segamas).


Ikka korralikult sõtkun seda võid ühest topsi servast teise. Nii koguneb võis olev vedelik või peale ja aeg-ajalt raputan topsi tagurpidi, et vedelikku välja nõrutada. Kui juba või sõtkumisest pehme on panen selle uuesti külmikusse tahenema, et järgmisel korral sama tegevust jätkata :)

Ma muidugi seda viga enam ei tee, et või terveks päevaks lauale sooja jätan vaid panen alati, peale võileva tegemist, või külma, aga sellisel moel valmistatud või säilib ikka paar nädalat kindlasti. Mina olen rahul.


Valmistan nii värskest koorest kui ka hapukoorest võid. Minu maitsemeel pole veel nii hästi arenenud, et ma suurt maitsevahet tunneksin. Kui kaks või topsi kõrvuti oleks ja kinnisilmi ühest ja siis teisest prooviks - ehk saaks isegi maitsevahest aru, aga mulle maitsevad mõlemad võid. Nii värske "võimeistrina" ei oskagi praegu veel ühte teisele eelistada.

Võileivad maitsevad mõlema võiga ühtviisi head :D

Kommentaarid