Leib.

Nii.... Nüüd, kus ma olen paar juuretist suutnud raisku lasta, olen lõpuks ikkagi ka juuretisega leivaküpsetamiseni jõudnud:)

Loen ühte väga lahedat blogi (http://theelliotthomestead.com/) ja sealt tuleb ikka kamaluga ägedaid ideid ja pisikese huumoriga vürtsitatud innustust ise asju katsetada. Suurepärane soovitus oli juuretist nisujahuga toita. Juuretis ongi väga hea lõhnaga ja mõjub minu leivale ning saiale just nii nagu see peaks mõjuma ;) Alustasin küpsetamist saiateoga, millest nüüdseks on ikkagi leivategu saanud. Sisuliselt igal õhtul segan järgmise päeva taigna valmis - u 275 g juuretist + 200 ml sooja vett + 300 g täistera rukkijahu + tsipa soola + peoga orgaanilist suhkrut + paar peotäit päevalille seemneid ja peoga köömneid. Kui ma u 5 paiku õhtul taigna kokku segan, siis järgmisel hommikul u 10 segan selle uuesti läbi ja valan vormi. Vormi tõstan ahju peale ja jätan u 1,5 tunniks kerkima. Tuli ahju ja peale kerkimist läheb leib süte vahele. Siis, kui ahi on ära köetud ja söed enam leegiga ei lõõma :) Leib on ahjus u 40 minutit. Peale 20 minutilist küpsemist keeran vormi ahjus ja pritsin leivale pisut vett.  Lasen leivale peale küpsemist u 15 minutit taheneda ja ...... Nii hea!!!



Uskumatu, et ma sellega hakkama olen saanud :) Päris pikalt pidasin ma leivategu hullult keeruliseks ja aeganõudvaks ettevõtmiseks. Mistõttu mul tegelikult mõned juuretised ka käest ära läksid. Põhiline on ikka ennast kätte võtta ja asi ära teha. Kui on juba mingi rutiin tekkinud, siis läheb kõik libedalt :) Ma pole veel muidugi ühe kindla koostisega rahuldunud. Katsetan ikka erinevaid variante. Meie pere pesamuna seemneleiba ei armasta. Nii, et tema tarbeks valmistan aegajalt saia.


Otsisin juba mõnda aega mahedat teravilja ja jahu - vili kanadele ja jahu omatarbeks. Eelmise kuu lõpus jõudis mahe teravili ja jahu meie hoovi :) Kena mölder Loona talust tõi tellitud kauba kenasti kohale. Viimati tellisin prooviks ka speltajahu. Nii olengi nüüd mõned korrad speltajahust saia küpsetanud.

Kuna meil nüüd mahe vili "salves" on, olen nüüd usinalt seda idandama hakanud.


Kuna mul on praegu vilja idandamiseks päris kehva süsteem, otsisin youtubest idandamise kohta rohkem infot. Jõudsin erinevaid videosid vaadates järeldusele, et idandamine on igal juhul hea mõte, aga minu pisikeste koguste idandamiseks head ideed justkui ei saanudki. Keegi isegi kiitis oma videos, et sööda kulu küülikutele on võrsete kasvatamise puhul 3 korda vähenenud. Mina ilmselt võrseteni veel ei jõua, aga ka kahekordne söödakulu vähenemine on ju kena võit ;) Kaalusin idandamata ja idandatud vilja - tulemuseks sain u 700 g vs u 1400 g. Lisaks muidugi idandatud viljas olevad toitained.

Kommentaarid